Show Them the Money

The business of writing about business can be mighty profitable these days.

Griego says the impending joint operating agreement that will link the Post and the News even as it eliminates the Rocky's Sunday issue -- her primary platform since coming to the paper in January 1998 -- played practically no role in her choice. Rather, she was mainly motivated by the arrival at the Post of managing editor for news Larry Burrough, whose mistake-riddled internal e-mail about mistakes at the paper was quoted in this space last week. (The errors haven't stopped, either. A November 10 notice about a memorial service for the late Eugenia Rawls pointed out not one, but two, gaffes in her obituary the previous day. Oh yeah: Rawls's husband, Donald Seawell, used to publish the Post.) Burrough gave Griego her start in journalism at the now-defunct Los Angeles Herald Examiner, and when he visited Denver to interview at the paper prior to the JOA announcement, Griego told him she'd love to work for him again. "It was simply the right job for the right editor at the right time," she says.

At this point, many of the details about Griego's column -- such as what days it will be printed and in which section -- are unresolved; all she knows is that she won't debut until after the first of the year. But she stresses that the column will be local, with special attention being paid to what she refers to as "communities that maybe are not being covered as much as they should, including the Hispanic community" -- a goal that ties into the Post's oft-expressed desire to increase diversity in the paper itself and behind the scenes. (As Griego says, "I am Hispanic.") Just as important, her writing will be founded on reporting, not rumination.

Does that mean she's supposed to be the anti-Chuck Green? Griego refuses to take the bait -- which no doubt bodes well for her future.

They come and they go: As recently reported here ("Lighting a Fire," November 2), Alice DJs Greg Thunder and Bo Reynolds got into an on-air fight while debating a move from their afternoon time slot to the morning-drive shift previously occupied by Jamie White and Danny Bonaduce. At the time, station general manager Joe Schwartz swore that this was a spontaneous eruption, not a bid for publicity -- and he made the same claim about the plan to have listeners' votes resolve the controversy, with the results to be announced on Election Day, November 7. But that didn't prevent the duo from engaging in colorful sloganeering, with Reynolds's motto being "Vote Bo for Status Quo!" and Thunder countering with "Screw Bo, Move the Show!" Nor was the final tally a shocker: The pro-move faction emerged victorious, allowing Schwartz to send Greg and Bo to mornings just as he'd wanted to do all along.

Then again, at least there was a winner -- unlike another election that comes to mind.

Meanwhile, at Go-Go, a periodical spotlighted seven days back ("Zine But Not Heard," November 9), publisher Gary Haney, who transformed the publication from a porn rag to an entertainment biweekly last year, has left the building. In making the November 13 announcement, editor Chris Magyar was vague about the departure, saying only that Haney "left us on his own terms, and on good terms, because we'd gotten to the point where he couldn't take the magazine any further. He recognized that, and that's why he decided to step down." Haney's replacement is Sean Weaver, the editor of Metro State's student newspaper, the Metropolitan.

On the surface, this would seem to indicate that Go-Go will now speed toward extinction like so many other advertiser-supported mags in Denver before it, but Magyar is optimistic. "The financial situation will remain the same," he says. "And as far as the product itself, I don't foresee any major changes for a good deal of time."

Or at least until the next issue.

Our station's better than your station: On November 10, the Post gave jumbo play to a Columbia Journalism Review report that reflected poorly on Channel 4's newscasts: "KCNC Gets 'D' in Survey" sported a large-font headline and placement on the first page of the Denver and the West section. Might that have something to do with Channel 4's affiliation with the News, which didn't report about the study at all, and not the Post? If Post partner Channel 9 had earned failing grades rather than the "B" conferred by the Review, would it have received the same treatment?

Mark your ballot "yes" for question one and "no" for question two -- and be careful not to accidentally choose Pat Buchanan.

« Previous Page
 |
 
1
 
2
 
3
 
All
 
My Voice Nation Help
0 comments
Sort: Newest | Oldest
 
Loading...